Game ontwikkelen met meerdere game engines | Codemedialab.nl
281
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-281,page-parent,page-child,parent-pageid-605,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_right,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Game Ontwikkeling

Van simpele 2D games tot complexe 3D games en alles daartussenin.

Game Web Development Service

Er zijn veel typen spellen en daarmee ook veel uitdagingen. Na het kiezen van een onderwerp voor het spel is er ook nog de keuze voor een game engine. WIj bieden de keuze uit:

unreal_engine-512

Unreal Engine Ontwikkeling

Deze game engine is voor het eerst gebruikt in 1998. De code hiervan is geschreven in C++ en het staat in het Guiness Book of Records voor de ‘meest succesvolle video game engine’. De Amerikaanse luchtmacht en het Department of Homeland Security hebben deze game engine zelfs in hun computers gebruikt voor een trainigsprogramma.

10319312185373.5625895731b04

Unity 3D Ontwikkeling

De meest gebruikte game engine, welke gebruikt worden om spellen in zowel 2D als 3D te creëren. Deze spellen zijn geschikt om te spellen op de PC, game consoles, browsers en mobiele apparaten (in totaal kan het gespeeld worden op 25 verschillende platformen). Om met Unity aan de slag te gaan, kunnen wij zowel C# als UnityScript gebruiken.

2dx_icon_512_rounded

Cocos 2D Ontwikkeling

Zoals de naam aangeeft, is deze game engine ontworpen om 2D games mee te maken, ondanks dat er ook wat 3D ontwikkeling mee gedaan kan worden. Spellen die met Cocos  2D gemaakt worden, worden vooral veel gebruikt in sociale media.

gameguru_02

Game Guru Development

GameGuru is een niet-technisch platform voor de ontwikkeling van spellen welke gebouwd is door een bedrijf genaamd The Game Creators. GameGuru wil een toolkit verschaffen die het eenvoudiger maakt om een spel te ontwikkelen. Het wordt geleverd met tien complete spellen welke spellen door de gebruikers uit elkaar gehaald kunnen worden zodat ze zelf aan de inhoud kunnen gaan werken. Dit maakt GameGuru een platform dat eenvoudig is om te gebruiken, ondanks dat het niet zo uitgebreid is als Unreal of Unity.

Wil je met ons samenwerken? Laat het ons nu weten!